Jak se neztratit v internetové nákupní džungli?

Sedíte v pohodlí svého bytu a nakupujete. Nikde žádná protivná prodavačka ani davy nakupujících. Společnost vám dělá jen monitor vašeho počítače a šálek kávy. V klidu si porovnáte jednotlivé nabídky a objednané zboží dovezou až k vám domů. Nebo taky nedovezou. Internetové nakupování má prostě své nesporné kouzlo, ale také určitá rizika. Tady je pár tipů, jak se vyhnout zbytečným komplikacím a nakoupit co nejlépe.

Jak poznáte dobrý obchod?

Dobrý e-shop by měl mít na svých stránkách logo certifikace APEK či SAOP. Registry obchodů certifikovaných těmito spotřebitelskými organizacemi najdete zde. Na stránkách obchodu musí být uvedeno sídlo, IČO, evidence v obchodním rejstříku, telefonní číslo a jasné a srozumitelné podmínky reklamace. Velká obezřetnost je na místě, pokud má e-shop až příliš nízké ceny. Na ty totiž podvodníci hrají nejčastěji. Je dobré se také podívat, zda má internetový obchod svou vlastní doménu, a jak na vás stránka působí. Amatérské provedení také o něčem vypovídá. Jméno e-shopu si pro jistotu zadejte do vyhledavače. Negativní zkušenosti se na internetu šíří rychle, a pokud má obchod pošramocenou pověst, na internetu to zjistíte.

Jak najít nejnižší cenu?

Srovnáváním cen se zabývají specializované servery. Zkuste např: www.nejlepsiceny.cz nebo www.srovnanicen.cz. Vybrat ideálního prodejce neznamená řídit se jen nejnižší zobrazenou cenou, kterou vám přehled srovnaných cen „vyplivne“. Cena již sice obsahuje DPH, ale nezapočítává cenu za dopravu či poštovné. Její výši si vždy ověřte.

Jaké jsou podmínky vrácení zboží?

Na základě § 53 odst. 7 občanského zákoníku máte právo do 14 dnů odstoupit od kupní smlouvy za předpokladu, že smlouva byla uzavřena na dálku – tj. právě u internetového prodejce. Nezáleží na tom, zda obchodník možnost vrácení zboží inzeruje, peníze vám vrátit musí. Podmínkou ovšem je, že vrácené zboží je kompletní a nepoškozené. Obchodní a reklamační podmínky si ale pro jistotu před nákupem pozorně přečtěte. Někdy se v nich mohou skrývat skutečné záludnosti. Jakmile se vám něco nezdá, raději se poohlédněte po jiném prodejci.

Jak díky internetu dobře nakoupit v kamenném obchodě?

Chcete-li virtuálně prolistovat aktuální akční nabídky různých obchodů (Kika, Hypernova, Tesco, Rossmann, ElectroWorld, Interspar aj.) zkuste www.akcniceny.cz nebo třeba www.iletaky.cz . Dobře se zorientujete v tom, co můžete koupit výhodně, a pak už stačí jen vyrazit za dobrým nákupem.

Co dělat, když se něco nepodaří?

Vyznat se ve všech zákonech a právních kličkách není jednoduché. Pokud se dostanete při internetovém nakupování do problémů, kontaktujte sdružení Spotřebitel net. Na telefonním čísle 775 476 080 vám od pondělí do pátku, od 9:00 do 17:00 bezplatně poradí, co dělat. V Praze můžete navštívit také jednu z poraden, které sdružení provozuje. Adresy najdete zde.

Pro nákup dětské výživy, plenek a kosmetiky doporučuje Babyweb e-shop www.feedo.cz

Komentáře k článku
Počet komentářů: 0
Komentáře mohou vkládat pouze registrované a přihlášené uživatelky. Zaregistrujte se nebo se přihlaste.

Naposledy navštívené