Nakupovala jsem na služební cestě ve velkém…

Nakupovala jsem na služební cestě ve velkém hypermarketu v Praze, i když bydlím v Brně. Ale ruční šlehač, který jsem si přivezla, po třech měsících přestal fungovat. Musím jezdit kvůli reklamaci do Prahy nebo ho stačí poslat? A co když se ztratí?

Odpověď

Spotřebitel samozřejmě, může reklamovanou věc poslat poštou a pojistit ji. Jsou to sice náklady navíc, ale pokud je reklamce uznána, máte plné právo podle § 598 občanského zákoníku na úhradu nutných nákladů, tedy i poštovného. Ale podívejte se v Brně, zda hypermarket stejného jména není i u vás. Pak můžete reklamovat tam a nemusíte vynakládat další finanční prostředky na posílání výrobku poštou. Spotřebitel má právo reklamovat v jakékoli provozovně daného subjektu, pokud má stejný sortiment, případně i v sídle nebo místě podnikání. Takže opravdu není nutné jezdit stovky kilometrů, někdy stačí se rozhlédnout nebo zjistit, kde firma sídlí.

28.8.2012 5:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

TOPlist