Před časem jsem na internetové aukci koupil…

Před časem jsem na internetové aukci koupil dětskou video chůvičku. Byla nová a v záruce, se všemi doklady. Po měsíci provozu jsem však zjistil, že chůvička nefunguje tak, jak by měla. Obraz přenášela maximálně na 2 metry namísto proklamovaných 100 m, ani zvuk nebyl dobrý. Poslal jsem ji firmě, od níž ji původní majitel koupil. Když jsem po měsíci urgoval vyřízení reklamace, sdělili mi, že zařízení již odeslali a reklamace je vyřízena. Zjistil jsem, že chůvičku poslali na adresu, která byla uved

Odpověď

Prodejce (bohužel pro Vás) postupoval správně, protože Vy jste u něj nic nekoupil, tudíž Vám ani za nic neručí a rovněž Vám nemůže vrátit peníze, protože ani Vy jste mu žádné nedal. Mezi vámi nikdy nevznikl žádný právní vztah. Celou záležitost musíte řešit s předchozím majitelem, který je pro Vás v roli prodejce. I když bychom mohli uvažovat o tom, proč firma přijímala reklamaci od člověka, který s nimi nenavázal žádný vztah, pozitivní je, že reklamaci vyřídili.
Podobného omylu se často dopouštějí lidé např. v autobazarech, které fungují pouze jako prostředníci, nikoliv jako prodávající. Vždycky by mělo být kupujícímu jasné, od koho nakupuje a kde následně může uplatnit případnou reklamaci.

28.8.2012 5:42
Více o tématu: zvuk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

TOPlist