Řekněte virózám a chřipce ne!

Virózy a chřipky jsou typickým příkladem, kdy něco hodně malého může nadělat hodně velkou spoušť. Doslova během pár hodin, někdy i několika desítek minut se člověk, kterému je úplně dobře, stane lidskou troskou. Zachvátí ho prudká bolest hlavy nebo kloubů a svalů nebo obojí, přijde vysoká horečka, a přesto jím cloumá zima, má nucení ke kašli, ale nic nevykašlává, je schvácený a slabý, pouhá představa pohybu budí fyzickou bolest. U viróz je to podobné, ale mírnější, některé příznaky chybí, a na rozdíl od skutečné chřipky rychleji odezní. V každém případě nijak lákavá vyhlídka, že? Na druhou stranu, málokdo může říct, že se mu takové „příhody“ zcela vyhýbají.

Každý z nás má přitom možnost výrazně toto riziko snížit svým chováním. Pokud je naše imunita oslabená, stává se člověk poměrně snadnou kořistí virů. Takže, co s tím? Pár preventivních opatření se přímo nabízí.

Doplňte vitamíny a homeopatika

Možná, že neholdujete vitamínům, třeba nejste schopní přinutit se k pravidelným procházkám nebo máte potíže se spaním. Každý se neumí nebo nemůže vyhýbat stresu. Ani tak ale není nutné nechat své tělo napospas virózám či chřipce, i když se nechcete „cpát chemií“. Zdaleka ne všechny prostředky, které podporují imunitu a zdraví obecně, musejí být nutně chemické. Je tu například dostatek přípravků homeopatických, které můžou s imunitou účinně pomoci. Zkuste se o jejich použití poradit s lékařem, který má s homeopatickými léky zkušenost. Poradit může i lékárník. Homeopatika mají nesporné výhody v tom, že nejsou toxická, lze je kombinovat s dalšími léky, a navíc jsou vhodná pro všechny skupiny obyvatel – těhotné, kojící, děti a seniory nevyjímaje. Spoustu dobrých rad najdete např. na webu www.svethomeopatie.cz.

Jezte dostatečné množství ovoce a zeleniny

Konzumujte dostatečné množství ovoce a zeleniny v syrovém stavu. Nezapomínejte, že některé vitamíny jsou tzv. rozpustné v tucích, proto je dobré přidat třeba do zeleninového salátu trochu oleje, například olivového nebo kokosového.

Naplánuje si pohyb na vzduchu

Choďte ven. Ano, ochladilo se a možná občas zaprší, ale nejsme z cukru, takže vhodné oblečení problém s počasím vyřeší. Projít se v dešti nebo větru možná neskýtá takovou radost jako jít po slunném pobřeží, ale pohyb na vzduchu přispívá k odolnosti organismu velkým dílem. Horký bylinkový či ovocný čaj po návratu taky není špatná volba. A vezměte s sebou na procházku i děti nebo babičku a dědu, jejich organismus je totiž ještě náchylnější k onemocnění než tělo dospělého.

Dopřejte si kvalitní spánek

Marně se neříká, že spánek je sladší než med. Je taky velice důležitý pro lidskou imunitu. Kvalitní spánek znamená dobrý odpočinek. A pokud jsme odpočatí, dokážeme si líp poradit se stresem, případně i nákazou. Traduje se, že je dobré jít spát už před půlnocí, to že je spánek nejvydatnější, zvláště když je potřeba ráno brzy vstávat. Děti by měly spát minimálně 9 hodin, u dospělého stačí 7-8. Dlouhodobý spánkový deficit oslabuje člověka nejen psychicky, ale i po stránce fyzické.

Hlídejte si pitný režim

Do boje s virózami a chřipkou je potřeba zapojit taky pitný režim. Dostatek tekutin je potřeba dodávat tělu pořád. Že je nejlepší obyčejná voda, je všeobecně známo, ale máme možnost dopřát si i čerstvé ovocné šťávy, případně bylinné či ovocné čaje.

Nezapomínejte na hygienu

A když už jsme u té vody. Účinnou prevencí je také hygiena. Mýt si důkladně ruce po návratu zvenku nebo před jídlem, by mělo být samozřejmé, stejně tak, že si zakryjeme ústa, když kašleme či kýcháme a pokud možno nesmrkáme uprostřed lidí…

Nakazit se virózou nebo chřipkou většinou lidský život neohrozí, ale člověk žije příliš krátce, než aby mohl ztrácet drahocenný čas kurýrováním nepříjemných nemocí. V letní pohodě to platí stejně, jako při podzimních plískanicích.

Informace o homeopatických léčivých přípravcích naleznete na www.boiron.cz

24.11.2017 10:39 | autor: Redakce Babywebu

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

TOPlist