Řekněte virózám a chřipce ne!

Virózy a chřipky jsou typickým příkladem, kdy něco hodně malého může nadělat hodně velkou spoušť. Doslova během pár hodin, někdy i několika desítek minut se člověk, kterému je úplně dobře, stane lidskou troskou. Zachvátí ho prudká bolest hlavy nebo kloubů a svalů nebo obojí, přijde vysoká horečka, a přesto jím cloumá zima, má nucení ke kašli, ale nic nevykašlává, je schvácený a slabý, pouhá představa pohybu budí fyzickou bolest. U viróz je to podobné, ale mírnější, některé příznaky chybí, a na rozdíl od skutečné chřipky rychleji odezní. V každém případě nijak lákavá vyhlídka, že? Na druhou stranu, málokdo může říct, že se mu takové „příhody“ zcela vyhýbají.

Každý z nás má přitom možnost výrazně toto riziko snížit svým chováním. Pokud je naše imunita oslabená, stává se člověk poměrně snadnou kořistí virů. Takže, co s tím? Pár preventivních opatření se přímo nabízí.

Doplňte vitamíny a homeopatika

Možná, že neholdujete vitamínům, třeba nejste schopní přinutit se k pravidelným procházkám nebo máte potíže se spaním. Každý se neumí nebo nemůže vyhýbat stresu. Ani tak ale není nutné nechat své tělo napospas virózám či chřipce, i když se nechcete „cpát chemií“. Zdaleka ne všechny prostředky, které podporují imunitu a zdraví obecně, musejí být nutně chemické. Je tu například dostatek přípravků homeopatických, které můžou s imunitou účinně pomoci. Zkuste se o jejich použití poradit s lékařem, který má s homeopatickými léky zkušenost. Poradit může i lékárník. Homeopatika mají nesporné výhody v tom, že nejsou toxická, lze je kombinovat s dalšími léky, a navíc jsou vhodná pro všechny skupiny obyvatel – těhotné, kojící, děti a seniory nevyjímaje. Spoustu dobrých rad najdete např. na webu www.svethomeopatie.cz.

Jezte dostatečné množství ovoce a zeleniny

Konzumujte dostatečné množství ovoce a zeleniny v syrovém stavu. Nezapomínejte, že některé vitamíny jsou tzv. rozpustné v tucích, proto je dobré přidat třeba do zeleninového salátu trochu oleje, například olivového nebo kokosového.

Naplánuje si pohyb na vzduchu

Choďte ven. Ano, ochladilo se a možná občas zaprší, ale nejsme z cukru, takže vhodné oblečení problém s počasím vyřeší. Projít se v dešti nebo větru možná neskýtá takovou radost jako jít po slunném pobřeží, ale pohyb na vzduchu přispívá k odolnosti organismu velkým dílem. Horký bylinkový či ovocný čaj po návratu taky není špatná volba. A vezměte s sebou na procházku i děti nebo babičku a dědu, jejich organismus je totiž ještě náchylnější k onemocnění než tělo dospělého.

Dopřejte si kvalitní spánek

Marně se neříká, že spánek je sladší než med. Je taky velice důležitý pro lidskou imunitu. Kvalitní spánek znamená dobrý odpočinek. A pokud jsme odpočatí, dokážeme si líp poradit se stresem, případně i nákazou. Traduje se, že je dobré jít spát už před půlnocí, to že je spánek nejvydatnější, zvláště když je potřeba ráno brzy vstávat. Děti by měly spát minimálně 9 hodin, u dospělého stačí 7-8. Dlouhodobý spánkový deficit oslabuje člověka nejen psychicky, ale i po stránce fyzické.

Hlídejte si pitný režim

Do boje s virózami a chřipkou je potřeba zapojit taky pitný režim. Dostatek tekutin je potřeba dodávat tělu pořád. Že je nejlepší obyčejná voda, je všeobecně známo, ale máme možnost dopřát si i čerstvé ovocné šťávy, případně bylinné či ovocné čaje.

Nezapomínejte na hygienu

A když už jsme u té vody. Účinnou prevencí je také hygiena. Mýt si důkladně ruce po návratu zvenku nebo před jídlem, by mělo být samozřejmé, stejně tak, že si zakryjeme ústa, když kašleme či kýcháme a pokud možno nesmrkáme uprostřed lidí…

Nakazit se virózou nebo chřipkou většinou lidský život neohrozí, ale člověk žije příliš krátce, než aby mohl ztrácet drahocenný čas kurýrováním nepříjemných nemocí. V letní pohodě to platí stejně, jako při podzimních plískanicích.

Informace o homeopatických léčivých přípravcích naleznete na www.boiron.cz

24.11.2017 10:39| autor: Redakce Babywebu

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist