STOP DĚTSKÉ REKLAMĚ NA ČT!

Zvolené téma obsahuje celkem 6 odpovědí. Do diskuze (5 účastníků) se naposledy zapojil uživatel a audinka a poslední změna je stará 4 roky, 8 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)
  • Autor
    Příspěvky
  • #892805
    t
    Jana, šéfredaktorka Babyweb.cz
    Registrovaný uživatel

    Také vás štve, když veřejnoprávní televize vydělává reklamou na našich dětech? Připadá vám to nemorální?  Pak přispějte svým názorem a pomožte nám rozpoutat diskuzi.

    #892806
    m
    merry13
    Registrovaný uživatel

    Milý tatínku,

    já myslím,že reklama je něco nevyhnutelného,s čím ani jednotlivec,ani skupina nic neudělá.Televize u nás běží jako kulisa celý den a můj dvouletý syn se zprvu nekoukal ani tak na pohádky jako na reklamy,asi právě proto,že byly tak krátké a poutavé.Nikdy se mi ale nestalo,že by se sápal po něčem v obchodě.A jestli podotknete,že je ještě malý,mám doma i 18tiletou dceru,která vyrůstala na reklamách úplně stejně a taky se mi nestalo,že by se sápala po něčem v obchodě.Je sice fakt,že občas zatoužila po panence z reklamy,ale vždycky si nechala snadno vysvětlit,že nemusí mít všechno co vidí,nebo,že hračky z reklamy nemusí být vždycky ty nejlepší a nebáječnější…

    #892807
    m
    Marico
    Registrovaný uživatel

    Milý tatínku,

    spíš než bojovat s větrnými mlýny je podle mě užitečnější naučit svoje dítě žít v současném světě. Zavíráním do ulit, ani zakládáním spolků proti reklamě, na které stojí dnešní společnost, asi nikam nedojdete. Jako máma dvou dětí a zároveň jako učitelka na ZŠ mám takovouto zkušenost: nejvíc všem svodům (reklamní zboží, fast foody, alkohol, drogy, internet, gambling, sex v nezletilosti atd.) podléhají právě ty děti, které jsou doma nejpřísněji vedené, které musí hrát před rodiči slušňáky, a pak, když jsou jednou mimo jejich dosah (školní výlety, kroužky, družina, tábory…), chovají se jako „utržené ze řetězu“. Nejsou totiž zvyklé na „zodpovědnou svobodu“ a neumí se v běžném prostředí chovat. I moje děti (5 a 8 let) hrají na počítači hry a koukají na pohádky. Na jiných kanálech to bez reklam ani není možné. Ale už dávno jsme si vysvětlili, že zboží z reklamy je zářivé a nádherné jenom v televizi. Děti si to samy vyzkoušely, když zjistily, že panenky se opravdu samy nepohybují a křídla jim nezáří. Máme dohodu, že při reklamách se vypíná u televize zvuk (protože moc řvou). Když někdy něco z reklamy chtějí, nejdřív si to prohlédnou a vždycky po nich chci, aby mi řekly, proč danou věc chtějí. Že ji viděly v TV, není argument. Někdy jim něco z reklamy i koupím. A platí u nás ještě jedna zásada: Ježíšek nenosí věci z reklamy. Obě moje děti ještě na Ježíška věří, vždycky dostanou to, o co si napíšou, ale samy se hlídají a upozorňují se, že tohle nebo tamto je z reklamy, takže to Ježíšek nejspíš nepřinese. A jinak chci, aby jednou moje děti se snažily udělat svět pro svoje děti lepším a kvalitnějším místem pro život, tak, jako se o to snažím já. Ale to neznamená vytěsnit realitu a žít v bublině. To znamená realitu pochopit a sdílet a čas od času ji třeba obohatit něčím krásným (včera jsme byli na zámku ve Zbirohu. Děti si užily prohlídku, večer nám o ní vyprávěly. Ale stejně tak byly nadšené z tamního dětského hřiště, z obřích šachů, které jsme tam hráli, ze stovek berušek, které objevily na keřích buksusu, z veverky, která nám skákala v parku přes cestu, z motýlů a ze sušenek, které jsem jim vzala na svačinku, i ze svatebních dekorací, které tam objevily). Prostě nešlo o to, že jsme „vzdělávali a zkulturňovali naše děti prohlídkou zámku“, ale o to, že jsme byli spolu celá rodina, užili jsme si to, věnovali jsme pozornost tomu, co jsme si navzájem říkali, a bylo nám spolu fajn. A pak jsme přijeli domů, děti si pohrály na počítači, já udělala večeři a po večeři je vzal táta na kola. Zkrátka, všeho bylo tak akorát s mírou a v té vyváženosti, ne v jednotlivostech, je podle mě to dobré.

    Hezký den.

    #892808
    a
    akra
    Registrovaný uživatel

    Milý tatínku,

     

    naprosto s Vámi souhlasím v tom, že reklama zaměřená na děti není správná z morálního hlediska a děti se reklamně nedokážou bránit. Ale také souhlasím s názorem Marico: „spíš než bojovat s větrnými mlýny je podle mě užitečnější naučit svoje dítě žít v současném světě.“ Reklama je něco co je velice výdělečné a právě ta zaměřená na děti je jedna z nejvýdělečnějších. Také bych byla jednoznačně pro zrušení, ale vše má i druhou stránku. Na tomto můžete dítě naučit, že reklama neříká vždy pravdu a prostě ho naučit, aby byl imuní jako vy. Sama mám 2letou dcerku a také se snaží nakupovat kdejakou pitomost co se jí líbilo v TV, ale aspoň má holčička si to nechá vysvětlit. Dělám to způsobem, že jí povím, že toto nekoupíme, ale místo toho půjdeme… někam, kamkoliv… a začnu vyprávět co budeme dělat. Nenápadně kravinu vrátím do regálu a při tom povídání pomalinku postupujeme dál. U nás to zabírá. Prostě na blbost zapomene a soustředí se na něco jiného 🙂 Ale každý má dítě jiné a každému pomáhá něco jiného. Věřím, že se s tímto problémem také poperete.

     

    Lenka

    #892809
    a
    akra
    Registrovaný uživatel

    Milý tatínku,

     

    naprosto s Vámi souhlasím v tom, že reklama zaměřená na děti není správná z morálního hlediska a děti se reklamně nedokážou bránit. Ale také souhlasím s názorem Marico: „spíš než bojovat s větrnými mlýny je podle mě užitečnější naučit svoje dítě žít v současném světě.“ Reklama je něco co je velice výdělečné a právě ta zaměřená na děti je jedna z nejvýdělečnějších. Také bych byla jednoznačně pro zrušení, ale vše má i druhou stránku. Na tomto můžete dítě naučit, že reklama neříká vždy pravdu a prostě ho naučit, aby byl imuní jako vy. Sama mám 2letou dcerku a také se snaží nakupovat kdejakou pitomost co se jí líbilo v TV, ale aspoň má holčička si to nechá vysvětlit. Dělám to způsobem, že jí povím, že toto nekoupíme, ale místo toho půjdeme… někam, kamkoliv… a začnu vyprávět co budeme dělat. Nenápadně kravinu vrátím do regálu a při tom povídání pomalinku postupujeme dál. U nás to zabírá. Prostě na blbost zapomene a soustředí se na něco jiného 🙂 Ale každý má dítě jiné a každému pomáhá něco jiného. Věřím, že se s tímto problémem také poperete.

     

    Lenka

    #892810
    a
    audinka
    Registrovaný uživatel

    Nemám moc času, takže jen krátce.

    NAPROSTO mě štve reklama před i po Večerníčku, Kouzelné školce a všech dalších dětských pořadech, která totálně masíruje dětské vědomí. A jednoznačně za nejhorší a nejvíc uukřičenou, a též nejhloupější, považuji reklamu na Kravík. Text Krávík má všechny rád, se šnekem je kamarád ve mě vyvolává pocit agrese, neboť opravdu netuším, kde se vzala souvislost se šnekem. Asi si to uvědomili i sami tvůrci této reklamy, neboť již nasadili druhou verzi, kde se šnek vyskytuje.

    Jsem pro zrušení všech reklam pro děti!

     

    #892811
    a
    audinka
    Registrovaný uživatel

    Nemám moc času, takže jen krátce.

    NAPROSTO mě štve reklama před i po Večerníčku, Kouzelné školce a všech dalších dětských pořadech, která totálně masíruje dětské vědomí. A jednoznačně za nejhorší a nejvíc uukřičenou, a též nejhloupější, považuji reklamu na Kravík. Text Krávík má všechny rád, se šnekem je kamarád ve mě vyvolává pocit agrese, neboť opravdu netuším, kde se vzala souvislost se šnekem. Asi si to uvědomili i sami tvůrci této reklamy, neboť již nasadili druhou verzi, kde se šnek vyskytuje.

    Jsem pro zrušení všech reklam pro děti!

     

Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist