V létě do formy

Léto je výbornou příležitostí, jak načerpat energii. Poskytuje nám dostatek čerstvého ovoce a zeleniny a hlavně slunce, které nabízí prostor k mnoha činnostem. Jak na to?

Ovocné a zeleninové nápoje

V zeleninových a ovocných šťávách lehce získáme maximum vitamínů. Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy mají také detoxikační a regenerační schopnosti. Poskytují minerální látky, vitamíny, soli a především enzymy, které tělo za normálních okolností získává složitými a dlouhodobými procesy. Nejúčinnější je pít šťávy na lačno. Čím více, tím lépe, výrazné léčivé účinky se dostavují už po příjmu půl litru denně. Ale i pouhá jedna sklenička karotkové šťávy tělu prospěje.

Získat šťávu se dá v podstatě ze všeho: z karotky, zelí, červené řepy, okurky, pomeranče, rajčat, grepů, banánů, jahod a mnoha dalších. Suroviny jde samozřejmě libovolně kombinovat a různě dochucovat.
Nejznámějším propagátorem těchto šťáv byl dr. Walker, autor několika knih o zdravém způsobu života, který se díky svým zásadám dožil neuvěřitelných 116 let.

Hýbejte se

Dobrou tělesnou kondici by měly tvořit tři složky, a to vytrvalost, svalová síla a pružnost. Všechny se dají podporovat vhodně vybraným letním sportem. Zkuste beach volejbal, plavání, golf, tenis či vodní pólo. Večerní běhání v pomalu se ochlazujícím parku také není na škodu. Zasportujte si alespoň trochu každý den, uvidíte, že to na sobě brzy pocítíte.

Kam nechodí slunce…

Využijte blahodárné síly sluníčka. Přiměřený čas strávený na slunci vám zvýší krevní oběh (zahříváním kůže), posílí imunitní systém a zlepší spánek (zvýšená produkce melaninu). Slunce vám také dodá dostatek vitamínu D, který je důležitý pro absorpci vápníku do kostí. Kromě toho pobyt na slunci zlepšuje náladu a dodává vitalitu.

Relaxujte

Relaxace je jedním z hlavních bodů zdravého životního stylu. Abyste se cítili fit, musíte svou mysl také nechat odpočívat. Relaxací uvolníte vnitřní napětí, které se ve vás během dne nastřádá. Ventilace stresu a napětí je pro tělo stejně důležitá jako cvičení a vitamíny.

Čerstvé ovoce po ránu

Začátek dne je pro nastartování a správné fungování nejdůležitější. Bez snídaně budete unavení, podráždění a špatně se soustředíte. Správná snídaně by měla obsahovat obiloviny, ovoce nebo zeleninu, mléčný výrobek a tekutinu (alespoň 250 – 300 ml). Právě velká porce ovoce je po ránu skvělý životabudič. V létě si můžete dopřát čerstvé kousky – zkuste hroznové víno, jahody, rybíz, meloun, jablko, banán či meruňky. Uvidíte, že se po takové snídani budete cítit o moc lépe.

Spánek 

Abyste se cítili odpočatí, nepotřebujete jen živiny a pohyb. Tělo musíte také nechat odpočinout. Spánek regeneruje centrální nervový systém, nedostatek spánku způsobuje, že jsme nepozorní, unavení a špatně se nám přemýšlí. Spánek je důležitý pro tvorbu paměti, proto se jeho nedostatek spojuje se sníženou schopností učit se. Spánek také potřebujeme pro dobrou imunitu, jeho dlouhodobý nedostatek ji výrazně oslabuje.

Ovocné a zeleninové saláty

Ovoce a zeleninu nevyužívejte jen na šťávy, ale také je chroupejte často syrové. Je to výborná lehká svačinka, kterou nemusíte nijak připravovat, dodá vám velké množství vitamínů a minerálů. Zkuste si udělat z několika druhů ovocný či zeleninový salát, denní příjem živin pak máte zaručen. Z letního ovoce zkuste například mrkev nebo meloun, které jsou bohatými zdroji vitamínu A. Výborným zdrojem vitamínu C jsou nejen pomeranče, ale také černý rybíz, angrešt či maliny, ze zeleniny červená paprika.

Jak se dostat v létě do formy? 

Denně:

  • Vypijte minimálně jednu skleničku ovocné či zeleninové šťávy.
  • Dodržujte pitný režim (2 – 3l denně).
  • Snězte alespoň tři porce ovoce či zeleniny.
  • Spěte minimálně 7 hodin.
  • Hlídejte si jídelníček, vydatně snídejte.
  • Dopřejte si dostatek čerstvého vzduchu a sluníčka (přiměřeně).

Několikrát týdně:

  • Zařaďte pohybovou aktivitu.
  • Cíleně relaxujte.
18.2.2009 1:13| autor: Michaela Mazancová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist