V těhotenství nemusíte jíst za dva!

Výživa v období před početím a v těhotenství je nesmírně důležitá, to nastávajícím matkám říkají všichni. Jak ale můžete vědět, že miminku dáváte to nejlepší?

Doba je rychlá a všichni víme, že se často nestravujeme dobře. Nejpozději ve chvíli, kdy se na gravitestu objeví dvě čárky, ale většina žen začíná svoji výživu řešit. Vyrovnaným příjmem všech živin totiž lze ovlivnit průběh těhotenství a zdraví miminka. Jak toho ale dosáhnout?

V těhotenství nemusíte jíst za dva, aby miminko mělo všechno potřebné. Vítaným pomocníkem moderních maminek jsou multivitaminové přípravky určené právě pro období těhotenství.

shutterstock_78664870.jpg

Ideálně už v době plánování těhotenství by se žena měla chovat tak, jako by už těhotná byla. Je vhodné tělo na těhotenství připravit. Navíc první týdny, kdy žena o svém „požehnaném stavu“ ještě většinou neví, jsou pro vývoj plodu zásadní. Je potřeba si hlídat zejména dostatečnou hladinu kyseliny listové, která brání vážným rozštěpovým vadám. Důležité jsou i takzvané nenasycené mastné kyseliny DHA a EPA, které pomáhají s vývojem zraku děťátka a zabraňují předčasným porodům.

V pozdějších fázích těhotenství mají mnohé nastávající maminky problém s křečemi v nohách a se stahy dělohy.

Ty mohou někdy vést až k předčasnému odtoku plodové vody nebo předčasnému porodu, kdy se narodí děťátko s nízkou hmotností, které může mít problémy s dýcháním a do budoucna třeba i se zrakem a s motorikou.

shutterstock_32776084.jpg

Tyto stavy často souvisí s nedostatkem hořčíku. Doporučená denní dávka pro dospělého člověka je 300 mg, těhotné ženy ho však potřebují až o čtvrtinu více. Dle výzkumů až 65% z nich trpí jeho nedostatkem. Je tedy dobré sáhnout po takovém přípravku pro těhotné, který zabezpečí v 1 tabletě obsah až 150 mg hořčíku. U nastávajících maminek je jeho hladina v těle klíčová pro stavbu orgánů, kostí a centrální nervové soustavy plodu.

Multivitaminové přípravky dodají ženám v období před početím, v těhotenství i při kojení nezbytné vitamíny a minerály, aby si byly jisté, že mají kompletní a vyváženou stravu. Při výběru vitamínů byste se měla zajímat především o obsah kyseliny listové v přirozené formě, hořčíkunenasycených mastných kyselin DHA a EPA.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist