Pilates pomáhá i v těhotenství

Pokud hledáte relaxační cvičení, které vám pomůže projít celým těhotenstvím, ulevit od bolesti zad, zpevnit svaly pánevního dna, připravit vás na porod či jen zvýšit povědomost o vašem těle jako takovém, můžete začít s Pilates. Prospěje nejen vašemu tělu, ale i psychice, protože se naučíte soustředit a relaxovat.

„Cviky, které těhotné ženy cvičí během těhotenství, se nijak zásadně neliší od běžného Pilates, pouze jsou upraveny tak, aby je mohly vykonávat i nastávající maminky a aby jim cvičení bylo příjemné,“ vysvětluje Hana Císařová, mezinárodně certifikovaný StottPilates instruktor. 

Pilates pomocí svých základních principů – dýchání, kontroly, koncentrace, centrování, přesnosti a plynulosti – nejen zpevní opěrný systém těla, ale pomůže vám s více starostmi, které těhotenství přináší.

Co vám Pilates v těhotenství přinese?

  • Posílí váš tělní systém, ať už oběhový, lymfatický, zažívací či respirační, což přirozeně pomáhá k zdravému růstu miminka
  • Působí jako prevence křečí a otékání nohou
  • Pomáhá vám se cítit pohodlně a zbavit se bolesti
  • Učí vás relaxovat a soustředit se na své tělo
  • Znamená prevenci potíží s močením, prolapsu dělohy a tvorby hemeroidů
  • Přináší uvolnění a zlepšení pohyblivosti kyčelního kloubu a celé oblasti pánve
  • Je prevencí nadměrného přírůstku tělesného tuku
  • Pomáhá vytvořit základy pro poporodní cvičení
  • Napomáhá správnému držení těla (změny držení těla během těhotenství způsobují bolesti zad)

Dalším dobrým důvodem, proč se dá Pilates cvičit během těhotenství, je jeho variabilita. Většinu cviků lze přizpůsobit konkrétní zdatnosti jedince, což je samozřejmě během zvětšování bříška důležité.

První trimestr opatrně

První trimestr těhotenství byste to neměla s cvičením přehánět, nedoporučuje se s Pilates ani úplně začínat. Cvičte tak, jak se sama cítíte, ale spíše nechte své tělo si na nový stav zvyknout. V druhém trimestru je již plod i matka stabilnější a může se cvičit o něco více. Dbejte ale, abyste od tohoto období neležela na zádech, protože tak zadržujete přívod krve k plodu. Měla byste také vynechat jakékoliv ostré pohyby, o skákání nemluvě.

„Výhoda Pilates je, že se začíná s prací na podložce. Snižuje se tím možnost chyb při cvičení, protože v horizontální poloze nemáte šanci tolik chybovat v postoji jako v poloze vertikální,“ říká Hana Císařová.

Chci začít cvičit…

Jestliže jste Pilates předtím nikdy necvičila a přesto jste se rozhodla s ním v těhotenství začít, najděte si ve svém okruhu třídy Pilates se zaměřením na těhotné ženy. Nejlépe uděláte, když navštívíte prvních pár hodin individuální lekce. Osobní trenér vám vysvětlí základy Pilates, probere s vámi jednotlivé pozice a zjistí, kolik jste toho schopna v těhotenství dělat a co je již nad vaše síly.

Nedoporučuje se navštěvovat během těhotenství standardní Pilates třídy, protože se zde provádějí cviky, které nejsou pro těhotné ženy vhodné. 

Pokud patříte mezi stydlivější maminky, zajděte si do obchodu či pobrouzdejte po internetu a kupte si některá z DVD Pilates pro těhotné. Váš výběr bude o dost širší, pokud ovládáte nějaký cizí jazyk, protože s DVD v českém jazyce je to ještě stále složité.

Zacvičit si můžete v: 

www.pilatesbody.cz
www.studiopilates.cz
www.bodystyle.cz
www.studioprozeny.cz

23.2.2009 5:14| autor: Michaela Mazancová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist