Jak bojovat s migrénami?

Migréna je chronická bolest hlavy která je často doprovázena mnoha vedlejšími příznaky jako je zvracení, citlivost na světlo či nechuť k jídlu. Může trvat od 2 do 72 hodin a její příznaky se mohou začít objevovat již 24 hodin před jejím nástupem. Ženy jsou dvakrát až třikrát více náchylnější než muži.

Mnoho lidí se při jejím nástupu uchýlí k používání analgetik, tedy léků, jež zmírňují bolest, protože jsou lehce dostupné v lékárnách. Ty ale nejsou při dlouhodobém užívání vhodné. Mimo jiné nepomáhají v boji s vedlejšími příznaky, jelikož je netlumí.

Další možností jsou antimigrenika, mezi které patří takzvané triptany. Ty Vám může předepsat váš lékař, spolu se stanovením adekvátní léčby.

V boji s migrénou Vám však také mohou pomoci:

1.     Masáže

Pro nalezení úlevy od bolesti stále více lidí hledá řešení v alternativní medicíně, konkrétně terapeutických masážích. Při masáži jsou svaly těla uvolněny tlakem a různým protahováním. Pacient cítí, že napětí ve svalech je vyrovnáno, což umožňuje rozpad bolesti a relaxaci celého těla. Masáž je účinnou technikou nejen ke zmírnění účinků migrény uvolněním svalů, ale také zabraňuje ztuhlosti.

Abyste však zlepšení skutečně zaznamenali, měli byste masáž absolvovat několikrát a to se může prodražit.

S tím Vám může pomoci Matchbanker, internetová platforma pro srovnání online nebankovních půjček. Nabízí Vám přehledný výčet půjček s veškerými jejich klady a zápory a to zcela zdarma. Matchbanker pochází ze Skandinávie, v současné době je však přítomen již ve 13 zemích světa díky svému úspěšnému obchodnímu modelu.

Na financování masáží je vhodná krátkodobá půjčka, která je v rozmezí několika tisíc a získat ji můžete zcela bez úroků, jedná-li se o Vaši první půjčku. Investovat do sebe se rozhodně vyplatí.

Co se týče masáží, existuje mnoho typů, z nichž reflexologie je velmi zajímavá. Zaměřuje se pouze na nohy, jež mají receptory zodpovědné za jednotlivé orgány našeho těla. Velkou výhodou této formy masáže je schopnost naučit se jí a následně ji aplikovat na sebe.

2.     Dostatečný spánek

Chodit spát každý den přibližně ve stejnou hodinu a zároveň vstávat ve stejnou dobu vám může pomoci v prevenci proti migrénám.

3.     Zdravá strava

Benefity zdravé stravy se odráží na vašem těle nejen zvenku, ale i zevnitř. Spousta zeleniny, ovoce, luštěnin, kvalitních tuků a celozrnných potravin je návodem ke zdraví. Snažte se pít méně alkoholu, méně solit a omezit živočišné tuky. Jezte pravidelně a pestře. Vyhněte se potravinám, u kterých jste pozorovali, že by mohly být spouštěčem. A nezapomeňte na dostatečný pitný režim!

4.     Stres

Návodů, jak omezit stres je spousta. Možností je například krátká 15 minutová meditace večer před spaním či ráno po probuzení s videem, kde Vás lektor provede jednotlivými kroky, či kurz jógy, psaní si deníku, relaxační techniky dýchání a další. Nabídka je široká, určitě si něco vyberete.

5.     Pohyb

Pravidelné cvičení a dostatek čerstvého vzduchu vám vyplaví endorfiny, zlepší kondici, spánek, schopnost se soustředit, zpevní postavu a mnoho dalšího. V současné době má snad každý druhý člověk členství v posilovně, není-li to však váš šálek kávy, nenuťte se do toho. Najděte si sport, který vás bude bavit a na který se budete těšit.

6.     Prostředí

Vhodné osvětlení, pravidelné větrání místnosti a v počítači program, jenž bude měnit světlo obrazovky v závislosti na denní době. I takové maličkosti vám mohou pomoci v boji s migrénami.

18.3.2019 3:59| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznetev zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist