Těhotná a horko

Vysoké teploty, dusno a žízeň v letních měsících obtěžují hlavně těhotné ženy. Jak se dá s nimi bojovat?

Vysoké teploty nedělají dobře i netěhotným. Těhotná žena to má o to těžší, že s sebou nosí zátěž, je méně pohyblivá, rychleji se zadýchá a její tělesná teplota je díky těhotenství už tak vyšší než u jiného člověka.

Je horko nebezpečné?

Vysoké teploty pro těhotnou ženu nebezpečné nejsou. Negativně ale mohou ovlivnit plod, jehož organismus není geneticky přizpůsobený na snášení vysokých teplot. I proto by se jim tedy měla budoucí maminka vyhýbat, či alespoň dodržovat některé zásady.

Pitný režim

Těhotná žena by měla denně vypít 2–3 litry tekutin. V horku spíše 3 litry. Nápoje by neměly být příliš ledové (ale přesto chladné) a přednost by se měla dávat neperlivým vodám, džusům či studenému čaji (například šípkový čaj bohatý na vitamin C).

Pobyt venku

V našich podmínkách není nutné těhotným při vyšších teplotách zakazovat chodit ven. I přesto by se ale žena měla pohybovat v chládku a mezi 11.–15. hodinou by neměla chodit na přímé slunce. Během celého pobytu venku by měla používat ochranné opalovací krémy, jelikož je pokožka v těhotenství na slunce více citlivá. Rozhodně by se při tropických teplotách měla vyvarovat sportování a jiných namáhavých aktivit.

Zchlazování

  • Zchlazovat se může jako před těhotenstvím, jen s menšími obměnami. Může plavat (ale pozor na prostydnutí), pít studenou vodu či jen používat studené obklady.
  • Zchlaďte se plaváním, ale ne v příliš studené vodě.
  • Příjemně vás zchladí studené obklady, např. na zátylek, čelo či hlavu
  • Zkuste si ve stínu ponořit nohy do studené vody.
  • Zkuste rozprašovač, snášíte-li horka obzvláště špatně, určitě si najde pravidelné místo ve vaší kabelce.
  • Dopřejte si častěji vlažné až studené sprchy.

Jak snášet horka v těhotenství

  • Mějte na sobě pouze volné lehké oblečení.
  • Pijte studené, ne ledové nápoje.
  • Cvičte jen brzy ráno či večer, kdy již není takové teplo a dusno.
  • Minimalizujte svůj pobyt na přímém slunci, v době mezi 11. a 15. hodinou venku pokud možno vůbec nebuďte.
  • Dopřejte si více odpočinku, vedra těhotnou ženu daleko více vyčerpávají.


23.2.2009 3:03 | autor: Michaela Mazancová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

TOPlist