Těhotná a horko

Vysoké teploty, dusno a žízeň v letních měsících obtěžují hlavně těhotné ženy. Jak se dá s nimi bojovat?

Vysoké teploty nedělají dobře i netěhotným. Těhotná žena to má o to těžší, že s sebou nosí zátěž, je méně pohyblivá, rychleji se zadýchá a její tělesná teplota je díky těhotenství už tak vyšší než u jiného člověka.

Je horko nebezpečné?

Vysoké teploty pro těhotnou ženu nebezpečné nejsou. Negativně ale mohou ovlivnit plod, jehož organismus není geneticky přizpůsobený na snášení vysokých teplot. I proto by se jim tedy měla budoucí maminka vyhýbat, či alespoň dodržovat některé zásady.

Pitný režim

Těhotná žena by měla denně vypít 2–3 litry tekutin. V horku spíše 3 litry. Nápoje by neměly být příliš ledové (ale přesto chladné) a přednost by se měla dávat neperlivým vodám, džusům či studenému čaji (například šípkový čaj bohatý na vitamin C).

Pobyt venku

V našich podmínkách není nutné těhotným při vyšších teplotách zakazovat chodit ven. I přesto by se ale žena měla pohybovat v chládku a mezi 11.–15. hodinou by neměla chodit na přímé slunce. Během celého pobytu venku by měla používat ochranné opalovací krémy, jelikož je pokožka v těhotenství na slunce více citlivá. Rozhodně by se při tropických teplotách měla vyvarovat sportování a jiných namáhavých aktivit.

Zchlazování

  • Zchlazovat se může jako před těhotenstvím, jen s menšími obměnami. Může plavat (ale pozor na prostydnutí), pít studenou vodu či jen používat studené obklady.
  • Zchlaďte se plaváním, ale ne v příliš studené vodě.
  • Příjemně vás zchladí studené obklady, např. na zátylek, čelo či hlavu
  • Zkuste si ve stínu ponořit nohy do studené vody.
  • Zkuste rozprašovač, snášíte-li horka obzvláště špatně, určitě si najde pravidelné místo ve vaší kabelce.
  • Dopřejte si častěji vlažné až studené sprchy.

Jak snášet horka v těhotenství

  • Mějte na sobě pouze volné lehké oblečení.
  • Pijte studené, ne ledové nápoje.
  • Cvičte jen brzy ráno či večer, kdy již není takové teplo a dusno.
  • Minimalizujte svůj pobyt na přímém slunci, v době mezi 11. a 15. hodinou venku pokud možno vůbec nebuďte.
  • Dopřejte si více odpočinku, vedra těhotnou ženu daleko více vyčerpávají.


23.2.2009 3:03| autor: Michaela Mazancová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist