Máte doma nadané dítě?

Jedním z nejvýraznějších rozdílů mezi Maxíkovou jazykovou školkou a ostatními soukromými jazykovými školkami je spolupráce s Dětskou Mensou ČR. Znamená to, že Maxíkova jazyková školka je jen pro nadprůměrné děti?

Spolupráce s Dětskou Mensou ČR a Centrem Nádání, o.s., tedy dvěma nejvýznamnějšími organizacemi zabývající se rozvojem nejen intelektových schopností dětí v celé ČR, započala v r. 2008. Cílem této spolupráce bylo vyškolit pedagogy za využití nejnovějších poznatků v oboru předškolní výchovy a vzdělávání. Tímto unikátním projektem se stal projekt Metody Mensa NTC Learning. Aplikace této metody kombinuje různé techniky - motorická cvičení, učení symbolů, procvičování pozornosti, využití hudby a další - tak, aby stimuloval zvyšování počtu neuronových spojení (synapsí) v mozku. Nejedná se tedy o zvýšení inteligence, která je do značné míry vrozená, ale o zvyšování využitelné kapacity mozku dětí.

Trénink přispívá k rozvoji pohybové koordinace a motorických schopností. Ačkoliv trénink vede ke zvyšování intelektuálních schopností všech dětí bez rozdílu, nezanedbatelnou úlohu hraje také při identifikaci a rozvoji schopností u nadaných dětí. Nedílnou součástí projektu je spolupráce s rodiči, jejichž zapojení výrazně zvyšuje výsledky tréninku.

Na vývoji tréninku se podílel expertní tým lékařů, psychologů a pedagogů z několika zemí a v současnosti je využíván národními Mensami v Itálii, Srbsku, Maďarsku, Slovinsku, Bosně a ve Francii. Do pilotního projektu v České republice se zapojily školky v Praze, v Prostějově a v Brně.

Tento projekt byl v Maxíkově jazykové školce ztělesněn pod názvem MaxClever. Tato speciální aktivita, která je zabezpečena interním personálem, tak otevírá učitelům i rodičům nové možnosti, jak s dětmi cíleně pracovat. Cílem je zároveň zapojit do školkového dění i rodiče. A to nejen na lyžařském kurzu či školce v přírodě, anebo na prodloužených víkendech pro maminky či tatínky s dětmi, ale především díky této aktivitě můžeme nabídnout rodičům možnost trávit s dětmi více času, pozorovat jejich vývoj a spoluvytvářet tak hodnoty dítěte.

Tato speciální aktivita není pouze pro nadané děti, je pro všechny děti. Cílem je nabídnout dostupnou a kvalitní předškolní výchovu všem dětem bez rozdílu. Tohoto cíle je možné dosáhnout v okamžiku, kdy si rodiče dítěte dostatečně uvědomí důležitost kvalitní předškolní výchovy a vzdělávání. Kolik rodičů si uvědomuje a aktivně s dítětem pracuje např. v těchto oblastech? Pásmo intelektu, profil schopností dítěte (logické myšlení, verbální schopnosti, matematické schopnosti, prostorová představivost, koncentrace pozornosti, spolupráce s cizí autoritou apod.). Všechny tyto aspekty jsou součástí unikátní aktivity Maxíkovy jazykové školky MaxClever. A jak říká známý spisovatel, filosof, učitel, zpěvák a malíř Robert L. Fulghum: „Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce“. A to je krédem Maxíkovy jazykové školky…

Komentáře k článku
Počet komentářů: 0
Komentáře mohou vkládat pouze registrované a přihlášené uživatelky. Zaregistrujte se nebo se přihlaste.

Naposledy navštívené