Letní vedra v těhotenství? Dají se přežít

Horké letní počasí je zátěží pro každého člověka, pro lidi nějak oslabené – věkem, nemocí, ale i pro těhotné ženy dvojnásob. Proto je potřeba být na sebe opatrnější o něco víc než kdy jindy a chránit se před horkem. Připravili jsme desatero rad, jak v těhotenství podpořit tělesnou klimatizaci, která nám pomůže zabránit přehřátí organismu.

1. Pitný režim

Nezapomínáme na správný pitný režim, v letních dnech bychom měly vypít nejméně dva litry. Dáváme přednost čisté vodě, neslazenému čaji, vodou ředěným ovocným či zeleninovým šťávám nebo stoprocentním džusům. Ideální teplota nápojů je 16 °C nebo i vyšší. Příliš studené nápoje zvyšují pocit žízně.

2. Pocení

Náš organismus bojuje proti vedrům pocením. Při pocení se z těla vypařuje voda a dochází ke ztrátě tepla, organismus se tak brání přehřátí. Člověk vypotí vodu, ale zároveň se mu sníží i potřebná hladina solí – minerálů. Proto se za horkého počasí cítíme tolik unavení. Potřebné minerály doplníme tím, že do pitného režimu zařadíme i minerální vody.

3. Studená sprcha

V horku, ale také po opalování, dopřejeme tělu chladivé osvěžení. Studená sprcha nás osvěží a navíc podporuje správnou funkci kůže, brání vzniku celulitidy.

4. Osvěžení obličeje  

Také tváři můžeme dopřávat během dne osvěžující spršku. Do flakonu s jemným rozprašovačem nalijeme nesycenou minerální vodu a aplikujeme – stříkáme na tvář a dekolt. Lze použít i převařenou vodu s několika kapkami přípravku Fytominerál. Účinek je okamžitý a lze jej použít několikrát denně, a to i na nalíčenou tvář. V parfumerii lze koupit hydratující flakonky od světoznámých značek.

5. Studený zábal

Nejen při zvýšené teplotě či horečce, ale také při velkém vedru určitě přijdou vhod studené zábaly. Dva ručníky namočíme ve studené vodě, vyždímáme a přiložíme na lýtka. Za okamžik ucítíme, jak se naším tělem rozlévá pocit chladu a svěžesti. Zábal lze přikládat i na zátylek a dekolt.

Čtěte také:

6. Ledové obklady

Můžeme se také ochladit kostkami ledu z mrazničky. Několik jich zabalíme do plátěného kapesníčku a přiložíme na zápěstí a do podkolenní jamky.

7. Ochlazení předloktí

Znatelně osvěží i koupel předloktí. Ruce po loket ponoříme asi na 30 vteřin do studené vody.

8. Vzdušné oblečení

Určitě lépe se v horku budeme cítit ve vzdušném, splývavém oblečení z přírodních materiálů. Těsný oděv je v horku nevhodný, neboť podporuje pocení a zvyšuje pocit tepla.

9. Ochrana hlavy

Kupte si slušivý klobouk či čepici s kšiltem. Zabráníte tak přímému slunečnímu osvitu a úžehu, onemocnění způsobeném přímým působením slunečních paprsků na hlavu.

10. Na Aljašku!

Možná trochu zvláštní, ale relativně účinná cesta je vytváření protikladných představ. V myšlenkách si představíme mrazivý zimní den, sněhem pokrytou pláň a podobně.

 

24.5.2017 2:52

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist