3 tipy, jak najít „na mateřské“ čas na zdravý jídelníček

Příchod miminka je v životě ženy velkou změnou. Snažila jste se na vše předem připravit. Načetla jste spoustu informací o správném stravování po porodu, abyste byla hned zase štíhlá, ale realita bývá jiná. Jak si poradit s kilogramy navíc a najít čas na zdravou stravu?

Těhotenství i porod je pro ženu jak fyzickou, tak i psychickou zátěží. „V těle probíhá hormonální bouře. Je logické, že čerstvé maminky mají na prvním místě potřeby miminka a teprve pak myslí na sebe. V tomto období je prioritou, aby byla maminka zdravá a pokud kojí, aby její tělo dostávalo dostatek živin. Jedině tak miminku poskytne kvalitní mateřské mléko,“ říká hlavní výživová poradkyně KetoDiet Martina Dvořáková, která je sama maminkou dvou dětí. „Nejen proteinovou dietu, ale i jakoukoliv jinou redukci doporučuji nasadit až po ukončení kojení. Toxiny, které při spalování tuků v těle vznikají, přecházejí do mateřského mléka, což nechceme. Zároveň může dieta ovlivnit i jeho výživové hodnoty“, dodává Martina. Rozhodně se tedy ani po porodu v jídle neodbývejte. A jak si vše zorganizovat, abyste se kromě miminka kvalitně najedla i vy?

Zapojte další členy rodiny

Nemáte čas se nad svou stravou ani zamyslet a v rychlosti něco zhltnete? Nestyďte se říct si o pomoc. Nechejte ostatní členy rodiny, ať se o miminko i o domácnost postarají. Máma může pomoct s úklidem a partner nakoupí, nebo si zdravé potraviny objednejte online. Pak budete mít čas na odpočinek, přípravu kvalitního jídla a také se v klidu najíst. „Když se budeme stravovat zdravě, pravidelně a dodržovat kvalitní pitný režim, budeme plní energie a každodenní kolotoč hravě zvládneme,“ vysvětluje Martina Dvořáková.

Volte lehká a snadná jídla

Už v průběhu kojení si ale můžete svůj jídelníček upravit. Jak? Zaměřte se na kvalitní čerstvé potraviny, vynechejte nezdravé potraviny (bílé pečivo, polotovary, sladkosti) a pijte jen čistou vodu. Připravit si zdravé jídlo není navíc vůbec náročné. Existuje spousta snadných, rychlých a chutných receptů. Využijte čas, když miminko spí pro přípravu jídla na celý den nebo dva dopředu. Ani svačina nemusí být nijak složitá. Důležité je ale mít vždy něco po ruce. Pokud chystáte pro dítě třeba ovoce nebo zeleninu, přibalte kousek i pro sebe. A proteinová tyčinka se vejde do každé kabelky.

Pravidelně se hýbejte

Taková procházka s kočárkem ve svižnějším tempu nebo dokonce běh, prospěje nejen vám, ale i miminku. Dnes navíc existuje spousta sportovních klubů, kde vám pohlídají malé i větší děti. Pro dítě to může být příjemně strávený čas v kolektivu a pro vás zase čas, který můžete aktivně využít a dobít si energii. „Já jsem moc ráda jezdila s kočárkem na in-line bruslích. Věřím, že pokud chceme, najdeme si způsob, jak se hýbat i s miminkem,“ dodává Martina Dvořáková.

2.7.2018 11:22| autor: Redakce Babywebu.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist