Nakupovala jsem na služební cestě ve velkém…

Nakupovala jsem na služební cestě ve velkém hypermarketu v Praze, i když bydlím v Brně. Ale ruční šlehač, který jsem si přivezla, po třech měsících přestal fungovat. Musím jezdit kvůli reklamaci do Prahy nebo ho stačí poslat? A co když se ztratí?

Odpověď

Spotřebitel samozřejmě, může reklamovanou věc poslat poštou a pojistit ji. Jsou to sice náklady navíc, ale pokud je reklamce uznána, máte plné právo podle § 598 občanského zákoníku na úhradu nutných nákladů, tedy i poštovného. Ale podívejte se v Brně, zda hypermarket stejného jména není i u vás. Pak můžete reklamovat tam a nemusíte vynakládat další finanční prostředky na posílání výrobku poštou. Spotřebitel má právo reklamovat v jakékoli provozovně daného subjektu, pokud má stejný sortiment, případně i v sídle nebo místě podnikání. Takže opravdu není nutné jezdit stovky kilometrů, někdy stačí se rozhlédnout nebo zjistit, kde firma sídlí.

28.8.2012 5:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist