Jsem v 7tt (dvojčata) a ráda cvičím. Chtěla…

Jsem v 7tt (dvojčata) a ráda cvičím. Chtěla bych pokračovat s pilates či videosestavami pro těhotné (Renata Sabongui), Hankou Kynychovou – také speciální cvičení pro těhotné a nově i cvičení Lucie Markové. Co byste doporučili?

Odpověď

Vaši zvolenou aktivitu v průběhu těhotenství je nutné vždy konzultovat s ošetřujícím lékařem. Obecně lze však říci, že všechny zdravé těhotné ženy mohou pokračovat alespoň na počátku těhotenství v jakémkoliv sportu, na který byly zvyklé již před otěhotněním. Uvádíteli, že jste cv. již před otěhotněním pilates, v těchto aktivitách bych pokračovala, ale jejich rozsah a intenzitu bych přizbůsobila momentálnímu zdravotnímu stavu. Vícečetné těhotenství nevidím jako problém, ale dbala bych doporučení svého lékaře.

Uvádíte cvičení pilates, vybírala bych z lekcí upravených pro těhotné. Každopádně jóga a pilates pro těhotné jsou velice vhodnou formou pohybové aktivity. Naučí těhotnou ženu držet rostoucí bříško a zafixovat si správné držení těla, vědomě pracovat se svaly pánevního dna a s dechem. Dále se zaměřuje na prevenci křečových žil, těhotenské zácpy, upravuje hormonální disbalance, čímž předchází výkyvům nálad. Jedním z nejdůle­žitěj­ších přínosů jógy a pilates je navázání kontaktu s plodem již před narozením. Důležitou podmínkou pro kurzy cvičení v těhotenství je kvalitní a profesionální vedení a v neposlední řadě Váš dobrý pocit.

Cv.Hanky Kynychové a Lucie Markove znam, jsou dobrou volbou, ale k vyse uvedene Renate Sabongui se vyjadrit nemohu, nebot ji neznam.

Nicméně i tak je vhodné řídit se obecnými doporučeními:

• necvičit a netrénovat až do úplného vyčerpání,

• zvýšená tělesná teplota v důsledku námahy nesmí překročit 38 °C,

• výkon nesmí vyvolat oběhové selhání

• výkon nesmí vyvolávat dlouhodobé zvyšování nitrobřišního tlaku a být podmíněn zadržováním dechu – snižuje se tím průtok krve dolní polovinou těla a zhorší se krevní zásobení plodu okysličenou krví,

• nesmí docházet k prochlazení a provlhnutí, zvláště za větrného počasí, pro nebezpečí zánětu močových cest,

• rizikový je pobyt ve vysokohorském prostředí nad 2500 m n. m.,

• nesmí být riziko pádů a nárazů, které by způsobily zranění břišní dutiny, zhmoždění břišní stěny, např. při lyžování,

• každé zranění, které je léčeno podáváním léků, může ohrozit plod.

Sport je tedy vhodným doplňkem pro psychickou i fyzickou kondici těhotné, ale každá žena sama musí více než jindy rozumně zvážit své schopnosti a možnosti.

28.8.2012 5:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist