Jak si v těhotenství „přičarovat“ lepší spaní

Většina nastávajících maminek to zná. Prospat nerušeně celou noc bývá často jen zbožným přáním. Existují však způsoby, jak si lepší spaní přivodit. Zde je pár tipů.

Najít polohu na spaní, která by byla příjemná nastávající mamince i miminku, někdy není vůbec snadné. Obzvlášť pro ty maminky, které byly zvyklé spát na břiše nebo na zádech. 

S rostoucím bříškem zjišťují, že spaní v těchto polohách je opravdu nemožné. Zbývá jediná poloha na boku s tím, že odborníci doporučují levý bok, protože hlavně v průběhu třetího trimestru nastávajícím maminkám bude v této poloze lépe cirkulovat krev a putovat k plodu i jejich ledvinám.

Noc zpříjemní kojící polštář

„Pro těhotné ženy rozhodně není dobrá poloha na zádech kvůli možnému nepohodlí pro dítě v děloze. Já osobně jsem volila variantu v polosedě, zejména nad ránem, když jsem nemohla spát. Na břiše je možné spát, dokud je to mamince příjemné, v prvních měsících to určitě nevadí, horší je to, když začne překážet bříško. Z toho vyplývá jako nejlepší poloha na boku s tím, že je vhodné podložit si horní nohu polštářem – lépe se pak spí, hlavně v posledních měsících,“ říká Kristýna Přibylová, matka dvou chlapečků a nejmladší Verunky. V těhotenství téma poloh konzultovala i se svým týmem zkušených lektorů a fyzioterapeutů, kteří se věnují správnému fyzickému vývoji dětí ve speciálních tělocvičnách pro děti Monkey´s Gym.

profimedia-0260464299.jpgO tom, že kojící polštář vám může pomoci s usínáním, je přesvědčena i maminka hned čtyř dětí Štěpánka Štrougalová z Baby Clubu Juklík: „Kojící polštář je takovým multifunkčním pomocníkem. Při kojení i polohování miminka v nejútlejším věku, ale svoji výhodu má už i pro vaše těhotenské bříško. Pokud si jeho koupi dopřejete už v těhotenství, dohlédněte na to, aby se dal roztáhnout do delší žížaly. Budete velmi mile překvapena, jak se do něj se svým bříškem dokážete pohodlně proplést a najdete velmi lehce polohu, která vám i vašemu miminku v bříšku bude vyhovovat.“

Čtěte také:

Pomůže i romantická knížka a milování

Nastávajícím maminkám odborníci doporučují chodit spát před půlnocí a spánek si dopřát i během dne. Zejména v posledních týdnech před porodem si klidně lehněte i přes den, zkrátka kdykoliv, kdy pocítíte únavu. Samotnou vás překvapí, jak vás jedna intenzivní hodinka spánku nabije energií.

„Něco jiného je, když spánek nepřichází. Mně se osvědčilo vzít pěknou, pozitivní, klidně i mírně romantickou knihu a chvíli si číst. Myšlenky se uklidní a spánek přijde sám. Dokonce pomáhá i jen knihu držet (nějakou tenčí raději), lehnout si na bok a zavřít oči… No a v neposlední radě je pro těhotné ženy dobré nevyhýbat se sexu, po kterém spánek přijde úplně sám,“ uzavírá Kristýna Přibylová.

Skvělý tip na rychlou úlevu: ajurvédská masáž

profimedia-0012846680-1101x619.jpg

Speciálně pro těhulky je určena ajurvédská masáž, která rychle zbaví mysl stresu a tělo napětí (zejména svaly v oblasti namáhaných zad). „Při celkové masáži se uvolní lymfatické cesty, pomůže překonat nastřádanou únavu, zmírní bolesti hlavy i pocity nevolnosti a zároveň zlepší tok kyslíku a živin k dítěti,“ doporučuje ajurvédský lékař Kukku Ramesh.


Zdroj: www.monkeysgym.cz, www.juklik.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist