Dva v tom: „Sama doma“

KLUB TĚHULEK! KRISTÝNA Tento týden mě čekal můj první „týden samoty“ na mateřské dovolené. Bydlíme ještě s mojí babičkou, tak jsem věděla, že budu mít v tyto dlouhé dny před porodem o zábavu postaráno, ale jelikož se jí prodloužil pobyt v jednom pražském reumatologickém ústavu, kde je již od Silvestra, tak jsem věděla, že si budu povídat tak akorát se psem.

Naplánovala jsem si tedy rozvrh, abych každý den něco vykonala a nenudila se. Hlavním úkolem tohoto týdne bylo, vyprat a vyžehlit hromadu malých roztomilých oblečků, které jsem si pak roztřídila do malých komínků dle velikosti. Nedá se to ale dělat více jak 4 hodiny denně, pak vás totiž začnou pěkně brát záda a to je ten pravý čas na cvičení buď pro bolavá záda či cvičení pro těhotné ve 3. trimestru, které si vyhledávám na youtube. Nemůžu se bohužel z domova donutit dojet ze Zahradního města na Staroměstkou, abych si zacvičila v klubu Slunečnice, které jsem měla tak ráda. Je to těžké soudit, když se vám neustále chce na záchod a máte strach, že než tam dojedete, tak to nestihnete. 🙂 No uvidím, třeba se ještě k tomu rozhoupu a vyrazím za holkama se protáhnout. Mou jedinou povinností tento týden bylo, jít na již 2. kontrolu k zubaři, která čeká každou budoucí maminku před porodem, vše proběhlo v naprostém pořádku a zatím mám zuby stále zdravé.

Vaření a pečení je teď můj nový koníček, ale je mi jasné, že jen do té doby než budu mít o zábavu postaráno v podobě malého čipery. Někde jsem četla, že při každém jídle co si doma uvařím, mám připravit i jednu porci navíc a tu si zamrazit na horší časy v době po porodu, pak totiž nějakou dobu nebudu mít čas ani náladu na vaření. Myslím si, že každá budoucí maminka chce kojit své miminko a k tomu je důležitá pravidelná strava. Tak se snažím na toto období připravit dopředu.

NAPIŠTE KRISTÝNĚ DO DISKUZE

Určitě každá z nás se dočetla na internetu, že by měla před porodem pít Maliníkový čaj a jíst lněné semínko. Já jsem zatím ve 34 tt začala pít čaj z maliníku 1x denně a týden před budu pít porodem 2 – 3x šálky denně. Doporučili nám to hlavně na předporodních kurzech. Maliník totiž posiluje svaly pánve, stimuluje stahy hladkých svalů děložní stěny. V době porodu podporuje správnou činnost hladkých svalů, tedy porodní stahy. Lněné semínko zase uvolňuje porodní cesty, zjemňuje svaly a tím podporuje otevření děložního hrdla, což ulehčuje následný průběh porodu a k tomu obsahuje vysoké množství vlákniny. Tak proč se nesnažit udělat něco pro zdraví sebe a svého dítěte, tím že se budu psychicky podporovat v tom, že mi to určitě u porodu pomůže. Je toto samé jako mazání hráze, které nás čeká příští týden…

V závěru týdne jsme navštívili pár našich přátel, co už mají malé špuntíky. Byla to moc dobrá zkušenost a člověk se hodně přiučí. Každé miminko je úplně jiné, každý rodič má jiné priority a přistupování k nim. Udělali jsme si, alespoň „obrázek“ do čeho jdeme a o to víc se na to těšíme. 🙂 Bude to opravdu zábava. 😀

Závěrem: „Snažíme si tyto poslední týdny užít, jak jen to jde a opravdu se cítíme stále moc dobře, zatím žádná fuška.“ 🙂

Vaše optimistická Kristýna


Kristýna právě prožila 34. týden těhotenství. Chcete vědět, co se v tomto týdnu děje s vaším tělem?

 b633826779917455511.jpg

15.1.2015 12:36

Další blogy

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist