16. tt. – Jóga pro těhotné

TĚHULKA HELENA Už 3,5 měsíce jsem těhotná, ale na mém bříšku to pořád není moc vidět. Poznávám to jen na většině kalhot, které už nedopnu.

20170124_080925-1100x618.jpg

V tomhle týdnu mám zvláštní chutě, hlavně na kyselý zelný salát, který bych mohla jíst i k snídani. Bála jsem se, že s miminkem budu hodně přibírat, ale zatím mám naštěstí záklopku, která si řekne, že už jíst nechci. Nutí mne přirozeně jíst méně a častěji. Třeba sním půlku oběda a tu druhou dojím za dvě hodiny.

Před otěhotněním jsem se hodně hýbala, chodila do fitka si zaběhat a protáhnout se. Ale po tom, co jsem zjistila, že čekám miminko, jsem se bála cvičit, hlavně v prvním trimestru, nikde se to moc nedoporučuje. Jak jsem se hlídala, abych se nepřepínala, nenosila těžké věci nad 5 kg a tak obecně se šetřila, už mne všechno bolelo a byla jsem celá rozlámaná. Ale měla jsem obavy se více pohybovat, dokonce se i protahovat, abych neublížila miminku. 🙂

Hned první týden druhého trimestru jsem si našla cvičení jógy pro těhotné. Nevěděla jsem, co si pod tím představit a začala jsem mít pochyby, jestli to zvládnu, jsem ze silových sportů hodně neflexibilní, bála jsem se náročných pozic, které budou ostatní budoucí maminky lehce zvládat a já se tam budu komíhat a vrávorat jako pako. 🙂 To už jsem ale byla přihlášená na lekci, která už nešla zrušit, leda že bych chtěla platit storno poplatek ve výši 100 %. A to se mi opravdu nechtělo – nakoplo mne to jít si sbalit věci – vzala jsem si tepláky, tričko, náhradní spodní prádlo (to kdybych se tam děsně zapotila), ručník, sprchový gel, vodu, přezuvky.

Přišla jsem na lekci o 15 minut dřív, abych se stihla rozkoukat, vítala mne milá a upovídaná instruktorka – to bylo dobře, protože jsem nemusela moc mluvit já. 🙂 Ptala se mne, jestli mám bezproblémové těhotenství a v kolikátém jsem týdnu. Smála se, že jsem letěla cvičit hned po skončení prvního trimestru. Ukázala mi šatnu, zázemí a tělocvičnu. Na hodinu měly dorazit tři přihlášené, nakonec jsme byly jen dvě. Druhá budoucí maminka byla v pokročilejším stádiu vývoji bříška a s jógou měla evidentně zkušenosti. Což mi ale překvapivě vůbec nevadilo.

Hodina začala uvolněním, relaxací a koncentrací. Paní instruktorce se u mne skutečně povedlo navodit pocit bezpečí (že nemusím sledovat okolí, jestli se náhodou nebaví tím, jak cvičím). Že je možné vypnout ten tok stálých myšlenek, které se prohánějí pořád v hlavě a soustředit se jen na svůj dech, přítomný okamžik, prováděné cviky a svoje miminko. Cvičení samotné bylo překvapivě celkem jednoduše proveditelné – většinou protahovací cviky, nácvik jógových pozic. Každý jde jen tak daleko do jednotlivé pozice, kde se cítí příjemně, ne do žádných extrémů nebo bolestí.

Na konci hodiny byla relaxace, uvolnění jednotlivých energetických center. Pro mne byla tahle část problematická, nepřijímám úplně za své vidění aury, čakry, plynutí energie. Ale věřím, že to, co si člověk k sobě nepustí, se k němu nedostane. Vzala jsem si z jógy tedy jen to, co jsem moc potřebovala – uklidnění, relaxaci, protažení (celý týden jsem se cítila skvěle). Jdu se přihlásit na další hodinu a už vím, že si stačí vzít jen tričko a tepláky. 🙂


Helena právě prožívá 16. týden těhotenství. Vy také? Chcete vědět, co se v tomto týdnu děje s vaším tělem? 

b633476598316866011.jpg

25.1.2017 12:37

Další blogy

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa těhotenství a mateřství?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@babyweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist